ukenru





11-12 лютого | Київ - ЗЕМЕЛЬНІ ВІДНОСИНИ в 2020р. ЗАПУСК ЗЕМЕЛЬНОЇ РЕФОРМИ. Відміна мораторію. Ринок землі. Набуття, захист, припинення прав на землю. Купівля, продаж, оренда (суборенда). Реєстрація. Плата за землю. Детальніше...


ЗЕМЛЯ 2020! Мораторій. Ринок землі. Що зробити ВЖЕ! Ціна. Іноземці. Переважне право. Як не втратити земельний банк: агрохолдинги, фермери. (Суб)Оренда. Договори. Реєстрація. АГРОЗМІНИ. Масиви. Обмін. "Шахматки". Польові дороги. Паї. (Анти)Рейдерство. Суди! НГО. Плата! Детальніше...


Проект Земельної спілки України: "Десять кроків для подолання корупції у земельних відносинах"...

Круглий стіл «Стан і стратегія сучасної земельної політики в Україні»


 

21 травня 2009 року Українським центром економічних та політичних досліджень та Представництвом Фонду Фрідріха Науманна в Україні було організовано проведення круглого столу «Стан і стратегія сучасної земельної політики в Україні».
У роботі Круглого столу прийняв участь Голова Ради Асоціації «Земельна спілка України» Микола Калюжний.
Основними дискусійними питаннями, винесеними на «круглий стіл», були питання державної земельної політики України на сучасному етапі, стратегічні пріоритети та завдання державної земельної політики, земельна політика зарубіжних країн: досвід проведення земельної реформи.
Після двох презентацій інформаційно-аналітичних матеріалів провідним експертом Центру Разумкова Володимиром Жмуцьким та директором соціологічної служби Центру Андрієм Биченком була проведена власне дискусія серед учасників «круглого столу», серед яких були народні депутати України, головні консультанти комітетів Верховної Ради України, керівні працівники Мінагрополітики, Держкомзему, Ради національної безпеки та оборони при Президенті України, провідні фахівці Інституту держави і права ім.. В. М. Корецького, Київського національного університету ім. Т. Г. Шевченка, представники ряду іноземних посольств в Україні, Світового банку та міжнародних юридичних компаній.
В ході дискусії на думку цілого ряду учасників круглого столу на сьогодні, державна політика, як цілісна система, в Україні відсутня.
Як приклад розглядався один із найбільш характерних прикладів неспроможності державних інституцій завершити розпочате в 90-х роках реформування земельних відносин - сучасний стан справ у сфері земель сільськогосподарського призначення.
Учасники говорили про розбалансованість земельного законодавства, неспроможність виконавчої влади, зокрема центральних органів виконавчої влади – Держкомзему та Мінагрополітики генерувати створення цілісного правового поля в регулюванні земельних відносин, недостатній професійний рівень керівного та виконавського кадрового складу в цих вкрай важливих державних установах установах.
Микола Калюжний у своєму виступі звернув увагу учасників заходу на повну відсутність якогось системного підходу з боку держави до питання оренди земель.
Законом України «Про Державний бюджет країни на 2008 рік та про внесення змін про деякі законодавчих актів України», прийнятим 27.12.2007 р. № 107-VI, внесені зміни в Земельний кодекс України, Закон «Про оренду землі» та інші закони, якими визначається, що надання земельних ділянок в оренду повинно здійснюватись виключно на конкурентних засадах. Визначено також, що порядок проведення конкурсів встановлюється законодавством.
Однак, Уряд, замість того, щоб підготувати та подати на розгляд Верховної Ради України відповідний законопроект, взявся із завидною наполегливістю намагатись затвердити такий Порядок за рішенням Кабінету Міністрів України. В результаті, Урядои було прийнято декілька постанов, дія яких була призупинена Указами Президента України, а законотворча діяльність Кабінету Міністрів, який намагався через не профільні закони (мова йде про Закон України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», яким Уряд намагався внести радикальні зміни в земельне законодавство) була зупинена Конституційним судом.
Таким чином, хорошу, в принципі, ідею протягом всього 2008 року не було реалізовано. Закінчився 2008 рік, пройшла практично половина 2009 року, а аукціонів та конкурсів по продажу землі та передачу прав на оренду як не було так і немає.
Держава втрачає сотні мільйонів гривень недоотриманих в бюджет, юридичні та фізичні особи не можуть отримати земельні ділянки.
Складається враження, що державі просто не потрібні кошти, а для неї більш вигідно випрошувати і отримувати кредити з різних джерел, не помічаючи гроші буквально у себе під ногами.
Передача в оренду земельних ділянок державної власності та продаж їх для здійснення підприємницької діяльності заблокована повністю.
Близько трьох мільйонів гектарів землі використовуються підприємцями незаконно.
Абсолютно абсурдною є ситуація, коли унеможливлюється надання земель для фермерських господарств, більше того, фермери у кого вже є земельні ділянки в оренді при закінченні терміну оренди не можуть переукласти договір на наступний термін.
Микола Калюжний також звернув Увагу на те, що Державним бюджетом України на 2009 рік на заходи з охорону земель виділено «аж» 400 тисяч гривень. Це просто сміхотворна цифра. Разом з тим, охорона земель в найближчі роки повинна стати пріоритетом в діяльності Держкомзему та Мінагрополітики. Для цього є всі можливості, в тому числі і фінансові. На спеціальних рахунках місцевих адміністрацій є сотні мільйонів гривень від втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, які можуть використовуватись виключно на охорону земель та на землевпорядкування. В той же час відповідні органи цими питаннями не займаються.
У виступах учасники відмічали катастрофічні для держави наслідки кадрової політики в системі органів по земельних ресурсах, практично суцільну корупційність роботи землевпорядних органів.
Учасники «круглого столу» констатували, що земельні відносини, як базові для майбутнього аграрного сектора потребують негайного визначення з напрямками їх розвитку.
Участь професійних та інших громадських організацій є дуже важливим елементом побудови цивілізованих земельних відносин.

 

База ділянок

Пошук

ПОСЛУГИ ДЛЯ КОМПАНІЙ